lil kid here ;)

My photo
Egypt
big kid with small heart..ouchh.!

first.

the day aku and izzah plan nak pergi ke cairo untuk beli laptop kt saraq mall,technologymall..ape yang mall2 laa* xtahu sangat,hehe..pagi tu bertolak ke cairo menaiki trenko <van> yang disewa oleh pihak budak2 KLyang nak ke rumah negeri mereka untuk tuntutan zakat, ;) aku izzah and j kami bertiga.sorry terlambat nak nyatakan j nak balik malaysia,winter break la katekan,hoho.kami berdua menumpang saja.ekeke..sesampainya disana...
bermulalah..~~
line talipon xdapat.haha.mcm pelik gler sbb xkan kt otw g cairo xde lain kott..then baru tahu yang rusuhan berlaku.huhu.takut.excited,nk balik,sume ader..then bla.bla.bla....
aku akhirnya tersangkut kt rumah penang selama seminggu..kami semua dapat berita yang kerajaan malaysia nak datang ambik bawa para pelajar malaysia balik.ermm ;D happy giler..!!  tapi sebelum tuh kami semua perlu ditransitkan di jeddah selama beberapa hari..xkesah lah asalkan dapat balik malaysia, ;)  perjalanan ke jeddah bermula pada pagi..terkejut giler bgun tido dngar annoucement " semua pelajar dikehendaki bersedia untuk dibawa ke airport cairo dalam masa 15 lagi" ya Allah..dengan seberpa daya yang ada.aku bangun ambik maju..iron..pakai..g toilet japp.hehe..basuh muka.ambik brng2 then kluar untuk naik bus..sesampainya kt airport cairo..mak aihh..rmai giler manusia yang stuck kt airport.airport sesak bagai..hoho..semua orang nk kuar dari egypt..flight delay aje..! flight beratur kot nak berlepas tuh..huhu..dugaanNya. lpas selesai segala urusan..kami semua naik MAS  untuk ke jeddah. ;) xtahu knape sedih jgak nk tnggal egypt.hurmm..moga2 egypt akan aman dan harmoni.AMEEN..
" perjalanan kami mengambil masa satu jam setengah.kita semua akan sampai di jeddah pada waktu tempatan jam 5.30 ptg,sekian terima kasih, " lpas tuh aku pun tidoo..perkara biasa..sdar2 je pakcik comel tgah bagi food..yummy..! lapar siott.. ~ ~ lpas tuh sampai laa kt jeddah..ermm..lawa gak jeddah nie.almaklumlahh..xpernah lagi sampai jeddah.. :) seturunya aku dari flight MAS..aku rase mcm pelik..pegang2 xde..cari2..xjumpa...YA ALLAH..handphone aku mana...??? punye gelabah tahap gaban..ye laa dah laa laptop xde..tambah lagi phone xde..mmg rase mcm nk nanges giler..huhuhu T__T  ...
nasib baik lpas tu aku pun pergi kat pakcik yang pkai blazer Tabung Haji then tanya pakcik tuh mcm maner nak buat ngn masalah aku nie..huhu...then dye col org yang ader kt atas flight...n sruh aku bercakap sndri...huhu..beberapa minit selepas itu..." ni phone sape ni..mane farhani..." HAHA.klakar gilerr malu.. " saya cik, :o  hehe.." dengan muka yang xbrape nk lawa nih..aku pun terhegeh2 mengambil handphone td..huhu..at malu company jerr.. [ rafiq marah mengenai kejadian in.hoho ]

lepas tu... ( part yang paling2 boring o_o )....aku dan semua2 berada diairport jeddah selama hampir 8 jam bagi mendapatkan pelepasan masuk ke jeddah..i mean VISA. :( .hoho.boring.bosan.puah. eng-eng... 2kali makan...ermm..paling menyayat hati..xley on9..plug xde..tempat solat xselesa..tandas 2..untuk beratus2 manusia yang ada...hurm..aduh..dugaanNya...aku menanti namaku dipanggil untuk dapatkan visa...at last ...." NURUL FARHANI AHMAD HAYANI.." alhamdulillah...lega..then amk beg,,then.naik bas untuk ke..Medinatul Hujjah...Tabung Haji punye tempat..msuk2..trus check in..." bilik adik tingkat 3 ye.", kata petugas... " baik pakcik..tolong bawak beg saya boley...?". hehe..pakcik tue bawak...hehe.TQ pakcik, :)
dapat katil..terus tido..hurm....

setelah..agak2 dalam 3hari kat sana...akhirnya the first trip dapat pulang ke malaysia..SENYUM !!!.hehe, :) gembira macam nak lompat bangunan klcc..hoho.  OVERR.
hari telah tiba, :) penerbangan pertama untuk pulang ke Malaysia diminta berkumpul untuk dibawa ke airport jeddah...jeng2..nak balik malaysia dahh..! akhirnya dapat diri ni naik MAS skali lagi dan pulang ke tanah air yang tercinta..8hours travel..emm..okayy je..hehe..tgk muvi.makan.tido.merewang.  tuptup dah sampai...:)

" sekarang kita semua telah sampai ke KLIA dan anda semua diminta tunggu sebentar sebelum turun kerana kita menunggu ketibaan penerbangan AIRASIA yang bakal turun bersama-sama kita untuk disambut oleh Perdana Menteri.................................."
fuyohh..rmai giler press kt luar..ngn camera2 bagai..the vvipS...erm..ecece..semua tue tunggu aku laa tue, :D
at last..aku sampai ke malaysia.bersama hand bag semata-mata.purse.dan passport..huhu T__T.

tapi...........ALHAMDULILLAH,SYUKUR...   :)

2 comments:

ape kes.?